David Folkenflik

Copyright 2017 NPR. To see more, visit http://www.npr.org/.

KELLY MCEVERS, HOST:

Copyright 2017 NPR. To see more, visit http://www.npr.org/.

ROBERT SIEGEL, HOST:

As NPR's Board of Directors meet in Washington, D.C., this week, the network finds itself confronted by a series of dispiriting developments: a CEO on medical leave; a chief news executive forced out over sexual harassment allegations; the sudden resignation of a board chairman; fresh complaints over inappropriate behavior by colleagues; and a network roiled by tensions over the treatment of its female workers.

The U.S. Justice Department has informed AT&T that it will block the telecommunications giant's planned $85 billion takeover of Time Warner unless it sells off CNN — a network frequently targeted for derision by President Trump. The move has therefore triggered concerns within CNN that the administration is taking action against a media outfit simply because it has angered the president with its coverage, raising First Amendment implications.

NPR has placed its senior vice president for news, Michael Oreskes, on leave after fielding accusations that he sexually harassed two women seeking career opportunities nearly two decades ago, when he worked at The New York Times.

Copyright 2017 NPR. To see more, visit http://www.npr.org/.

ROBERT SIEGEL, HOST:

Bill O'Reilly wants you to know it's all lies, driven by ideology, personal animus and professional jealousy.

Since The New York Times reported this weekend that he had agreed to a $32 million settlement to silence a longtime colleague's accusations of sexual harassment back in January, O'Reilly has been brawling to defend his already deeply tarnished reputation.

Copyright 2017 NPR. To see more, visit http://www.npr.org/.

ROBERT SIEGEL, HOST:

The sports broadcaster ESPN has suspended a high-profile host. It's the latest proof that political tensions are bubbling over onto the playing field and social media. NPR's David Folkenflik reports.

SCOTT SIMON, HOST:

Megyn Kelly debuted on NBC this week as host of the new extra hour of "The Today Show." It was a rocky first few days for the former Fox News star as she took criticism from all quarters. NPR's David Folkenflik breaks down the week.

Vanity Fair's long-serving editor in chief, Graydon Carter, has announced that he is stepping down at the end of the year after a quarter-century leading the magazine.

The charismatic, silver-maned editor, possessed of a keen wit and a sly delivery, would have been a worthy subject of his own publication had he not led it. Carter embodies the urbane style and sensibility reflected in Vanity Fair's pages, at once engaged and detached, immersed in observing the world swirling around him.

Copyright 2017 NPR. To see more, visit http://www.npr.org/.

AUDIE CORNISH, HOST:

The Fox News Channel and a wealthy supporter of President Trump worked in concert under the watchful eye of the White House to concoct a story about the death of a young Democratic National Committee staffer, according to a lawsuit filed Tuesday.

Copyright 2017 NPR. To see more, visit http://www.npr.org/.

ARI SHAPIRO, HOST:

The Fox News Channel and a wealthy supporter of President Trump worked in concert under the watchful eye of the White House to concoct a story about the death of a young Democratic National Committee aide, according to a lawsuit filed Tuesday.

The explosive claim is part of a lawsuit filed against Fox News by Rod Wheeler, a longtime paid commentator for the news network. The suit was obtained exclusively by NPR.

The Atlantic magazine, founded in 1857 as a crusading publication by an anti-slavery group, will be acquired by the widow of the man behind the iPod and whose philanthropic organization is named for one of those very abolitionists.

Laurene Powell Jobs's Emerson Collective, named for Ralph Waldo Emerson, will buy a majority stake in The Atlantic. The current owner, David Bradley, has transformed the magazine in his eighteen years there, with a greater focus on politics and a refashioning of its finances.

Three investigative journalists at CNN have resigned after the network retracted a story about a congressional inquiry into a link between a Russian investment fund and an American financier who is an adviser to President Trump.

Those departing are a past Pulitzer Prize winner, a finalist for the award and a senior editor who had been at CNN since 2001.

CBS News is replacing Scott Pelley as anchor of its flagship evening newscast, part of a move intended to shift him full-time to its prestige newsmagazine 60 Minutes, according to a well-placed source at the network.

It is not clear how fully Pelley embraced the plan or its timing; he is away from New York City on a reporting trip for 60 Minutes and ordered his belongings moved out of his office at the evening news, the person at the network told NPR late Tuesday night. Pelley could not be reached for comment.

The Fox News Channel has retracted a week-old story based on a groundless conspiracy theory involving the death of a staffer for the Democratic National Committee, conceding it did not meet the network's standards.

Copyright 2017 NPR. To see more, visit http://www.npr.org/.

AUDIE CORNISH, HOST:

Can you rely on what White House officials say on behalf of the U.S. government to be true?

The answer, even by the account of President Trump himself, is no.

Of all the crises and controversies consuming this White House, perhaps none is more fundamental than the collapse of its credibility. And a close look at some of the administration's policies, statements and controversies suggests chief responsibility of that collapse can be laid at the feet of the man who works in the Oval Office.

Sinclair Broadcast Group, based outside Baltimore, announced Monday it had struck a $3.9 billion deal to obtain dozens of local television stations by acquiring Tribune Media.

The move, seen as likely to win approval of federal regulators with only modest concessions, would further propel consolidation in the industry. It would also offer a greater reach for one of the nation's most conservative media companies.

Fox News co-President Bill Shine has resigned and will leave the network within a few weeks, Fox News announced Monday afternoon.

Shine's departure is part of the aftershocks of the sexual harassment scandal that has gripped the network since last summer, leading to the departure of former Fox News Chairman Roger Ailes last July and of star host Bill O'Reilly last month.

Updated at 5:19 p.m. ET

A new lawsuit filed Monday by a suspended Fox News host accuses the network and senior executives of arranging to have her private communications spied on as part of a campaign of intimidation.

In forcing out its top-rated star, Bill O'Reilly, the Fox News Channel sought to contain the damage inflicted by a spreading sexual harassment scandal less than a year after the network's chairman was ousted in the face of similar accusations.

Fox News Channel is once more under siege, facing several concurrent scandals and legal challenges scattered across different courtrooms, and casting a pall over the network's executive suites.

Fresh and harsh scrutiny cast on star host Bill O'Reilly over allegations that he sexually harassed multiple women has given major corporations pause about associating themselves with the top-rated figure in cable news.

Updated at 1 p.m. ET

A lawsuit filed on Monday morning by a paid political commentator for the Fox News Channel alleges the network's past chairman, Roger Ailes, made unwanted sexual advances while leading her to believe that a big promotion would follow.

The suit says Ailes encouraged Fox News contributor Julie Roginsky to date older, married men, repeatedly praised her looks and sought to get her to join him for drinks, even in his office, away from prying eyes that could get them "into so much trouble."

Pages